Η πίτα είχε… ουσία

Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου, 2017

Στις 11 Φεβρουαρίου ο ΕΛΣΕΤ έκοψε την πίτα του στο ξενοδοχείο Holiday inn, με την παρουσία πολλών μελών αλλά και άμεσων συνεργατών.

Η κύριος  στόχος δεν ήταν απλώς να τηρηθούν τα πατροπαράδοτα έθιμα με την ανταλλαγή ευχών, την ανάδειξη του τυχερού που κέρδισε το «φλουρί», την έκφραση της ελπίδας ότι «και του χρόνου να είμαστε όλοι καλά και όλοι εδώ».

Η κοπή της πίτας ήταν μια ευκαιρία να ενημερωθούν τα μέλη και οι άμεσα συνεργαζόμενοι με τον κλάδο (προμηθευτές και κάθε μορφής συνεργάτες) για τις πρωτοβουλίες και τους επόμενους στόχους του Συνδέσμου.

Ο πρόεδρος, ο κ. Αυγερινός Χατζηχρυσός, ανακοίνωσε τις αλλαγές στο καταστατικό που αποφάσισε η Γενική Συνέλευση, για να γίνει πιο ευέλικτος και πιο αποδοτικός ο Σύνδεσμος.

Εκτός από τις αλλαγές διαδικαστικού χαρακτήρα (αλλαγή έδρας, αλλαγή ονομασίας όπως έχει καθιερωθεί), υπάρχουν δύο ουσιώδεις αλλαγές:

Η πρώτη είναι ότι οι συνταξιούχοι συνάδελφοι να εγγράφονται ως μέλη για να βοηθήσουν με την εμπειρία και την επαγγελματική σοφία τους τις προσπάθειές του ΕΛΣΕΤ.

Η δεύτερη αλλαγή αφορά τους προμηθευτές και τους άλλους συνεργάτες, οι οποίοι θα γίνονται μέλη του Συνδέσμου χωρίς δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις τα θέματα, τα προβλήματα αλλά και οι στόχοι ετικετοποιών και συνεργατών είναι κοινά. Άρα, κοινή πρέπει να είναι και η πορεία τους.

Επίσης, οι προμηθευτές και συνεργάτες που θα γίνουν μέλη θα προβάλλονται με διαφημιστικά ή ενημερωτικά μπάνερ από το site του Συνδέσμου με σημαντικά μειωμένο κόστος από τα μη μέλη.

Στη συνέχεια διαβάστηκαν τα συμπεράσματα της FINAT από την εκδήλωση που οργάνωσε και αφορούσε νέους –εργοδότες και εργαζόμενους– στην ετικετοποιία. (Τα συμπεράσματα αυτά παρουσιάζονται στη συνέχεια).

Το δεύτερο μέρος της εκδήλωσης αφορούσε αυστηρά τους ετικετοποιούς. Η γενική ενημέρωση έγινε από τον γ. γραμματέα του Συνδέσμου κ. Θόδωρο Καλκαβούρα και στη συνέχεια οι συνάδελφοι αντάλλαξαν απόψεις για τα φλέγοντα θέματα του κλάδου.

Γι’ αυτά τα θέματα προγραμματίζονται δύο εκδηλώσεις, μία στην Αθήνα και μία στη Θεσσαλονίκη για να ακουστούν όσο περισσότερες γνώμες γίνεται, να ενημερωθούν οι συνάδελφοι στον καλύτερο δυνατό βαθμό και να οδηγηθούμε στα πιο εποικοδομητικά αποτελέσματα.

Aπό την κοπή της πίτας για τους τυχερούς κληρώθηκαν ένα τριήμερο στη Λίμνη Πλαστήρα, στο ξενοδοχείο Andromeda Hotel, προσφορά του ταξιδιωτικού γραφείου Ask2travel και τέσσερα λογισμικά για τον εντοπισμό λαθών για όσους δουλεύουν με προεκτύπωση, προσφορά της Unimag. Ο ΕΛΣΕΤ αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει δημόσια τους χορηγούς για τις προσφορές τους. 

Η εκδήλωση της FINAT

Η FINAT, η διεθνής ομοσπονδία ετικετοποιίας , κάλεσε νέους από τον ευρύτερο κλάδο της ετικετοποιίας  της Ευρώπης για την ανταλλαγή απόψεων σχετικά με την προσφορά, το ρόλο, αλλά και το μέλλον της ετικέτας.

Παραβρέθηκαν συνολικά 21 νέοι, οι 13 από τη Γερμανία. Δύο ήταν από Γαλλία, δύο από τη Μεγάλη Βρετανία και από ένα εκπρόσωπο έστειλαν η Ελλάδα, η Ελβετία, η Ολλανδία και το Βέλγιο.  Η εκδήλωση ήταν υπό την εποπτεία του κ. Jules Lejeune (Ζυλ Λεζέν), Managing Director της Finat.

Από την Ελλάδα  παραβρέθηκε η κα Σωτηρία Αθανασίου, εργαζόμενη στον κλάδο.

Η εκδήλωση ήταν η FINAT and national label associations' Young Talent brainstorm και έγινε στο Βερολίνο 23/24 Ιανουαρίου 2017

Ο μέσος όρος της ηλικίας των συμμετεχόντων ήταν 22-23 ετών, ενώ υπήρχαν και νέοι κάτω από 20 ετών.

Στην πλειονότητά τους ήταν παιδιά των σημερινών ιδιοκτητών που θα πάρουν σε λίγα χρόνια τις εταιρίες στα χέρια τους. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν εκ των προτέρων  να απαντήσουν σε ερωτήματα και πάνω στις απαντήσεις  τους χτίστηκε  ο «καταιγισμός ιδεών» (brainstorming).

Tα ερωτήματα ήταν:

1. Πώς θα ήταν ο κόσμος χωρίς ετικέτες; (παρακαλούμε περιγράψτε με δικά σας λόγια πώς η ετικετοποιία προσθέτει αξία στη δουλειά και στη ζωή).

2. Τι σας ώθησε να κάνετε αυτή τη δουλειά;

3. Πώς θα παρακινούσατε το μικρό σας ξάδελφο να εργαστεί στην ετικετοποιία; 

Την πρώτη  μέρα οι  συμμετέχοντες παρακολούθησαν 3 παρουσιάσεις-ομιλίες ενώ την δεύτερη μέρα έγιναν συζήτηση και «βιωματικά παιχνίδια», δηλαδή  αναπαραστάσεις ρόλων βάσει των όσων είχαν παρουσιαστεί και συζητηθεί.

Στην πρώτη ομιλία, το ενδιαφέρον εστιάστηκε αποκλειστικά στην επικοινωνία. Αναπτύχθηκε ο τρόπος λειτουργίας του τρίπτυχου ΠΟΜΠΟΣ – ΜΕΣΟ (ΓΛΩΣΣΑ)  –  ΔΕΚΤΗΣ. Για μια ακόμα φορά υπήρξε η κοινή παραδοχή ότι «όλα είναι επικοινωνία» και ότι «τα όρια του κόσμου είναι τα όρια της γλώσσας μας». «Ό,τι μπορώ να πω, μπορώ να σκεφτώ», ήταν ένα ακόμα σημείο αναφοράς.

Ένα άλλο ερώτημα, με το οποίο συνδέθηκε η πρώτη ομιλία, ήταν «Τι μήνυμα μεταφέρουμε μέσα από μια ετικέτα; Τι μήνυμα θα θέλετε να μεταφέρετε ως επιχείρηση;».

Στην ομιλία αυτή επανήλθαν οι συμμετέχοντες τη δεύτερη μέρα ανακοινώνοντας το «καταστάλαγμα» στην ερώτηση «Πώς θα ήταν ο κόσμος χωρίς ετικέτες;». Η τελική τοποθέτηση ήταν: «Χωρίς ετικέτες ο κόσμος θα ήταν γυμνός  και ‘‘επικίνδυνος’’ επειδή θα υπήρχε έλλειμμα πληροφορίας προς τον καταναλωτή και ανεπαρκής υποστήριξη ενός προϊόντος χωρίς ταυτότητα, χωρίς χρώμα, χωρίς σχήμα». Το συμπέρασμα κατέληγε με τη φράση- απάντηση στο ερώτημα περί μηνύματος: «Η ετικέτα είναι η επικοινωνία με την αγορά».

Η δεύτερη ομιλία σχετιζόταν με τα ερωτήματα 2 και 3, δηλαδή «Τι σας ώθησε να κάνετε αυτή τη δουλειά;» και «Πώς θα παρακινούσατε το μικρό σας ξάδελφο να εργαστεί στην ετικετοποιία;».  Εστιάστηκε στο τι ζητάει ο κλάδος από τα στελέχη του, ποια είναι αυτά τα στελέχη και με ποια προσόντα αναδεικνύονται στελέχη.

Από ελληνικής πλευράς η απάντηση στο ερώτημα για το «μικρό ξάδελφο», περιελάμβανε τα δημιουργικότητα, τις ευκαιρίες και το πώς μπορεί κάποιος να «χτίσει» σταδιακά την  επαγγελματική πορεία του.

Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι κλήθηκαν να απαντήσουν τι ακριβώς τους προκάλεσε το ενδιαφέρον σ’ αυτή τη δουλειά και ποιες ειδικότητες θεωρούν απαραίτητες σε με ετικετοποιία. Στο πρώτο ερώτημα οι απαντήσεις ήταν με αυστηρά προσωπικά κριτήρια και διατυπώθηκαν πολλές απαντήσεις. Η απάντηση στο δεύτερο ερώτημα ήταν «γραφίστες, τεχνικοί υπολογιστών -προγραμματιστές και πωλητές».

Η τρίτη ομιλία αφορούσε μια Πανευρωπαϊκή έρευνα, σχετικά με το τι αναζητούν οι εργαζόμενοι από τη δουλειά τους. Το «Top 3» των απαντήσεων είναι ικανοποιητικός μισθός, καλό κλίμα και ασφάλεια. Η έρευνα δεν συμπεριελάμβανε την Ελλάδα.

Συνοψίζοντας, η κεντρική ιδέα, γύρω από την οποία-μέσα σε καλό κλίμα- κινήθηκε η όλη εκδήλωση ήταν: «Πώς θα γίνουμε πιο πρωτότυποι, πιο αποτελεσματικοί; Πώς θα παρουσιάσουμε πιο έντονη προσωπικότητα, ώστε να δημιουργήσουμε τη ‘‘σφραγίδα’’ μιας εταιρίας που δεν θα είναι απλά μια ετικετοποιία με την κλασική έννοια παραγωγής ετικετών όπως την ξέρουμε ως τώρα, αλλά κάτι παραπάνω». 

 Το Δ.Σ. εύχεται στους συναδέλφους να είναι όλοι καλά και του χρόνου να είμαστε όλοι καλύτεροι.

Αθήνα, 17-02-2017

Το Διοικητικό Συμβούλιο