Συμμετοχή και βράβευση του ΕΛΣΕΤ στη "SYSKEVASIA 2018"

Τετάρτη, 7 Νοεμβρίου, 2018

Ακολουθώντας σταθερά την ανοδική πορεία της, η έκθεση «Syskevasia» παρουσίασε και το 2018 εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Οι 330 εκθέτες, έναντι των 240 του 2016 και οι 17.000 επισκέπτες έναντι των 15.000 αποτελούν την ασφαλέστερη μαρτυρία για την επιτυχία της 16ης διοργάνωσης.

Παράλληλα έγινε και η 10η «Plastica» με ανάλογες επιδόσεις.

Οι δύο εκθέσεις διήρκεσαν από τις 12 μέχρι τις 15 Οκτωβρίου.

Όπως και στην προηγούμενη «Syskevasia», έτσι και φέτος ο ΕΛΣΕΤ έδωσε το «παρών» με δικό του περίπτερο – προσφορά των διοργανωτών.

Περί τους 300 επισκέπτες πέρασαν από το περίπτερό μας, ενημερώθηκαν και πήραν το υλικό που διαθέταμε. Στη σακούλα υπήρχε  το ενημερωτικό φυλλάδιο για το ποιος είναι και τι προσφέρει ο Σύνδεσμός μας, ενδεικτικές ετικέτες για διάφορα προϊόντα και σχολικές με συνθήματα κατά του παιδικού μπούλινγκ. Ακόμα, υπήρχαν διαφημιστικά έντυπα από εταιρίες – μέλη του ΕΛΣΕΤ.

Οι περισσότεροι επισκέπτες, όπως και το 2016 ήταν άνθρωποι που σκέφτονται να ξεκινήσουν μικρές μονάδες παραγωγής, βασικά αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων.
 

Η εκδήλωση «Quo vadis packaging?»

Όπως συμβαίνει πάντα, παράλληλα με την έκθεση έγιναν πολλές παράλληλες εκδηλώσεις που παρουσίασαν μεγάλο ενδιαφέρον. Μία από αυτές ήταν και η ημερίδα «Quo vadis packaging?», την οποία διοργάνωσε η Πανελλήνια Ένωση Πτυχιούχων Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών, σε συνεργασία με τους φορείς του κλάδου – τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ετικετοποιών (ΕΛΣΕΤ), το Σωματείο Επαγγελματιών Μεταξοτυπών Ελλάδος (ΣΕΜΕ) και τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Παραγωγής Υλικών & Συσκευασίας (ΣΥΒΙΠΥΣ). Τα θέμα που αναπτύχθηκαν είναι:

  • Η σύγχρονη συσκευασία  - εξελίξεις, τάσεις και προοπτικές.
  • Oλιστικός σχεδιασμός συσκευασίας.
  • Γραφικές Τέχνες και Συσκευασία – Σύγχρονη διαχείριση, Προεκτύπωση, Εκτυπώσεις και   
  • Τελειοποίηση.
  • Υβριδική συσκευασία - ενσωμάτωση ψηφιακής πληροφορίας στη συσκευασία.
  • Περιβάλλον,  Αειφορία και Συσκευασία.
  • Η Eκπαίδευση στη Συσκευασία.
  • Ετικέτα: Το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.

Τις θέσεις του ΕΛΣΕΤ ανέπτυξε ο πρόεδρος του Δ.Σ. κ. Αυγερινός Χατζηχρυσός. Παρουσιάζουμε μερικά σημεία από την ομιλία του:

Αναφερόμενος στο παρελθόν εξήγησε πώς η ετικέτα συνδέεται με το εθνικό προϊόν της Ελλάδας: Όπως είπε ο κ. Χατζηχρυσός, σύμφωνα με ιστορικές μαρτυρίες, τους προηγούμενους αιώνες τα καλύτερα βαμβάκια που παράγονταν στο Θεσσαλικό Κάμπο πήγαιναν στην Μασσαλία, όπου υπήρχαν τα πιο σύγχρονα μηχανήματα της εποχής που έφτιαχναν νήματα για βαμβακερά υφάσματα. Πάνω στην ξύλινη συσκευασία κολλούσαν κάποιο υλικό, ίσως πανί, στο οποίο κάποιος έγραφε ιδιόχειρα «Use to Marseille», δηλαδή «Προς χρήση στη Μασσαλία». Επειδή αυτή η επιγραφή αφορούσε μόνο το βαμβάκι, η «ετικέτα» δεν ανέγραφε κάποια άλλη πληροφορία. Οι απλοϊκοί αχθοφόροι που φόρτωναν τα εμπορευματοκιβώτια, το διάβαζαν «Ούζε το Μαρσέιλλε». Στην καθημερινότητα της δουλειάς τους χρησιμοποιούσαν μόνο την πρώτη λέξη. Αναζητούσαν λοιπόν εκείνα που έγραφαν  «ούζε» για να τα φορτώσουν στο πλοίο που θα τα μετέφερε στη Μασσαλία και πίστευαν ότι η λέξη σε κάποια ξένη γλώσσα σημαίνει «άριστο».

Λίγο παραπάνω, στον Τύρναβο, έβγαινε και το γνωστό εδώ και αιώνες τσίπουρο. Κάποιος που ήθελε να κερδίσει την εύνοια του Τούρκου διοικητή της περιοχής, σκέφτηκε να το εμπλουτίσει σε γεύση και άρωμα και πρόσθεσε στο τσίπουρο γλυκάνισο, μυρωδικά και κάποιες άλλες προσμίξεις. Όταν το προσέφερε στον αξιωματούχο, εκείνος το δοκίμασε, το βρήκε εξαιρετικό και σχολίασε: «Ούζε!», θέλοντας να πει «άριστο» και να εκφράσει την ικανοποίησή του. Με αυτό το όνομα επιβλήθηκε στην αγορά το νέο ποτό. Με τα χρόνια η λέξη «ούζε» προσαρμόστηκε επί το ελληνικότερο σε «ούζο» και έγινε χαρακτηριστικό γνώρισμα και σήμα κατατεθέν της Ελλάδας.

Για το παρόν, τόνισε μεταξύ άλλων την αναγκαιότητα της ετικέτας στη συσκευασία και κάλεσε το ακροατήριο να σκεφτεί πώς θα γινόταν διακίνηση προϊόντων χωρίς την «ταυτότητα» που εξασφαλίζει η ετικέτα.

Μεγάλο μέρος της ομιλίας του για το μέλλον ήταν αφιερωμένο στο διαγωνισμό «Lelelicious» που διοργανώνει η FINAT, η διεθνής ομοσπονδία ετικετοποιών με αφορμή τα 60ά  γενέθλιά της. Όπως εξήγησε ο πρόεδρος του ΕΛΣΕΤ, καλούνται νέοι άνθρωποι να αναδείξουν το ταλέντο τους στη δημιουργία της ετικέτας για να ξεπεταχτεί η επόμενη γενιά που θα κάνει ακόμα καλύτερη τη σημερινή εικόνα του κλάδου.
 

Η βράβευση του ΕΛΣΕΤ

Με αφορμή τα 30 χρόνια της έκθεσης «Syskevasia» οι διοργανωτές βράβευσαν τις εταιρίες που συμμετέχουν ανελλιπώς από την πρώτη έκθεση το 1988 μέχρι σήμερα. Επίσης βράβευσαν και τους φορείς οι οποίοι τη στηρίζουν και την προβάλλουν. Στο πλαίσιο αυτό απένειμαν βραβείο και στον ΕΛΣΕΤ «για τη μακροχρόνια στήριξη στην έκθεση Syskevasia».

Το βραβείο παρέλαβε ο ταμίας του Δ.Σ. κ. Άγγελος Μπαλαμάτσιας, ο οποίος ευχαριστώντας τους διοργανωτές ευχήθηκε να ξαναβρεθούμε όλοι μαζί και την επόμενη τριακονταετία.

Ο ΕΛΣΕΤ αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει και δημοσίως την «Πέτρος Χ. Πετρόπουλος & σία 3ΕΚ οργάνωση εκθέσεων» για τη δωρεάν παροχή περιπτέρου στο Σύνδεσμο.